Cerinte
Producător: TimeGate Studios
Distribuitor: Vivendi Universal Games Platformă: PC Gen: Shooter Data lansării: 06-Nov-2007 Jocuri similare: Condemned: Criminal Origins, FEAR, FEAR: Extraction Point Website: Vizitează
PC recomandat: CPU 2GHz, 1GB RAM, Video Card with 256MB Descriere + Poze La data lansării sale, FEAR
a fost primit cu o mulţime de laude, atât din partea jucătorilor cât şi
din partea presei de specialitate. Şi nu neapărat din cauză că ar fi
introdus cine ştie ce elemente avansate de gameplay, deoarece nu aducea
nimic nou genului, ci mai degrabă datorită feeling-ului excelent.
Dublat de un AI pe măsură şi de un engine avansat pentru vremea
respectivă, FEAR dăuna grav sănătăţii sistemelor performante, mai ceva
ca mult-aşteptatul Crysis
acum. Succesul de care s-a bucurat însă a fost cu două tăişuri,
studiourile Monolith întrerupând colaborarea cu publisherul Vivendi,
cel din urmă păstrând însă drepturile pentru numele FEAR. Din acest
motiv, primul add-on (Extraction Point), ca şi titlul de faţă de altfel, a fost realizat de studiourile TimeGate, cei de la Monolith fiind ocupaţi cu Project Origin... care poate fi considerat adevăratul FEAR 2.
În Perseus Mandate veţi intra în rolul unui sergent din a doua
echipă First Encounter Assault Recon, acțiunea desfăşurându-se în
paralel cu evenimentele din primele două titluri. Obiectivul
echipei voastre (deşi cuvântul echipă nu prea îşi are locul, întrucât
veţi lupta în majoritatea timpului singuri-cuc) este de a investiga
corporaţia Armacham şi misteriosul proiect Perseus, acesta având
legătură directă cu Paxton Fettel şi Alma – cele două personaje
negative principale. Însă de data aceasta, pe lângă soldaţii Replica şi
forţele de securitate Armacham, veţi înfrunta şi o echipă de mercenari
foarte bine antrenaţi şi înarmaţi, numiţi Nightcrawlers, care au
propriile planuri pentru proiectul Perseus.
Luptele intense au fost unul dintre principalele puncte forte
ale primului FEAR, aşa că nu e de mirare că în Perseus Mandate veţi
intra în pâine imediat după începerea jocului. Din fericire, AI-ul îşi
păstrează în continuare “verticalitatea” şi se menține la un nivel
ridicat: veţi vedea inamicii folosind mediul înconjurător pentru
acoperire, aplecându-se după colţ, aruncând eficient grenade, cerând
întăriri dacă se simt depăşiţi de situaţie şi flancându-vă pe cât de
mult posibil. Aşa că va trebui să folosiţi din plin abilitatea
personajului vostru de a încetini timpul ca să faceţi faţă cu succes
numărului mare de adversari, aceştia în unele cazuri fiind susţinuţi şi
de unităţi mecanizate. Mercenarii Nightcrawlers menţionaţi anterior vor
fi însă cei care vă vor da cele mai mari bătăi de cap, ei având o
viteză extrem de mare (soldaţii de elită ai acestei facţiuni sunt
capabili să încetinească timpul la fel ca voi) şi o putere de foc cel
puţin respectabilă.
Ca noutăţi în privinţa armamentul din dotare, veţi avea acces la
un nou model de puşcă de asalt (cu o lunetă infraroşie) - puternică din
punct de vedere al calibrului dar mai puțin impresionantă ca aspect şi
precizie. Veţi mai putea mânui o armă experimentală care trage cu
fulgere - interesantă, însă puţin folositoare, deoarece muniţia va fi
limitată. Iar lansatorul de grenade nu ştiu cât de mult merită
menţionat, fiindcă mare impact asupra gameplay-ului nu are, şi cum
limita de maxim de trei arme pe care le puteţi avea cu voi nu a fost
schimbată, nu ştiu câtă lume se va obosi să-l folosească.